Kudarcból Siker? – 4 lépésben

 

Mi lehet a leggyakoribb oka annak, hogy a vezetők, különösen a startup vállalkozások vezetői kudarcot vallanak? Egyébként pedig hogyan tanulhatunk a kudarcokból és válhatunk sokkal sikeresebbé az abból tanultakból?

 

 1kudarcsiker.jpg

 

Olyan tapasztalt vezetők szerint, mint David Levitan (Maveron, managing partner) és Howard Shultz (Sturbucks, President & CEO) sokan azért juthatnak el a kudarcig, mert:

 

  • Nem ismerik be saját maguknak sem, hogy hová jutottak. A körülmények áldozatának tekintik magukat és elveszítik a képességeikbe vetett hitüket.

 

  • Rugalmatlanok. Mind a vezetőknek, mind a szervezeteknek gyorsan és rugalmasan kell reagálni a piaci változásokra.

 

  • Elvesztik a kapcsolatot a megrendelővel/ügyféllel. Az, hogy a termék/szolgáltatás illeszkedjen- és releváns maradjon az ügyfél igényeihez, kritikus fontosságú a siker szempontjából!

 

Amikor a negatív tényezőknek hatása van ránk, vagy a sikerünkre, először dühösek leszünk, és a tipikus gondolataink ilyenkor, hogy „Erről nem én tehetek.”, „Ez nem korrekt.”, „Ezt senki nem mondta nekem.” – és ezek a gondolatok sajnos további kudarcokhoz vezetnek.

 

Ahelyett, hogy belevetnénk magunkat abba a gondolatspirálba, hogy „mi lett volna, ha ...”, az alábbi 4 javaslat kipróbálása segíteni fog abban, hogy tanuljunk a kudarcból és használjuk a benne rejlő potenciált:

 

1. Vegyük észre, hogy mindenki követ el hibákat! Időnként mindannyian hozunk rossz döntéseket. Emberek vagyunk! Szó sincs róla, hogy mindenkit szeretnünk kell, inkább elfogadni olyannak, amilyen. A munkatársak, közvetlen beosztottak és főnökök felé érzett haragunk nem segít sem bennünket, sem a céget, sem azokat az embereket, akikkel együtt dolgozunk.

 

2. Bocsássunk meg saját magunknak! Felnőttek vagyunk. Mi döntöttünk úgy, hogy az adott cégnél dolgozunk, vagy az adott céget létrehozzuk. Valamilyen módon erre „tettünk tétet”, mondhatnám úgyis, hogy bevállaltuk. Időnként előfordul, hogy a döntéseink nem úgy válnak be, mint ahogy terveztük. Néha pedig változtatni kell a siker elérése érdekében. Ettől még nem válunk rossz emberré – csupán emberibbé. Egy mélyebb szinten nézve, az a személy, akire valójában dühösek vagyunk ilyenkor, az saját magunk lehet. Ne szégyenkezzünk a kudarc miatt! Ismerjük be – legalább a tükör előtt – hova jutottunk és hogy mindazt az akkori legjobb tudásunk szerint tettük.

 

3. Értékeljük a helyzetet és nézzünk rá objektíven – ha kell segítséggel! A vezetők egyik legnagyobb kihívása, az elengedés – és nem csak nekik. Miután a cég – valószínű, hogy - a mai napig működik, ott akarunk maradni? Ha igen, tegyünk meg minden tőlünk telhetőt a fejlődés érdekében. El szeretnénk menni? Ha igen, akkor kezdjünk el másik munkát keresni.

 

4. Jusson eszünkbe életünk valós, mélyebb küldetése! Viselkedjünk oly módon, ami leginkább az előnyünkre és azoknak az embereknek az előnyére válhat, akiket szeretünk. Ne hagyjuk, hogy a harag elárasszon bennünket és megbénítsa a logikus gondolkodásra való képességünket. Bőven láthatunk kifejezetten okos embereket idióta döntéseket hozni a haragjuk hevében. Ne hagyjuk, hogy ez megtörténjen!

 

Az eredeti cikk itt olvasható >>>

 

VEZESS, ÉS VISELKEDJ TUDATOSAN!